måndag 3 maj 2010

Alpanac...almapack... Alpackor! Jihii!

Det är inte så, att jag tar varje nyhet jag läser som en personlig förolämpning, men en gång i tiden bedrev jag den sortens journalistik som strävade ifrån det triviala och populistiska. Jag var idealist. Jag avskydde "in your face" tekniken, sensationskrystandet och de facto, att man uppgav spaltutrymme till nyheter som inte har en given plats bland nyheter.
Men vi är som vi är och människan älskar skvaller, andras olyckor och berättelser om orättvisor. Det måste finnas ett forum för dessa också och tabloiderna erbjuder sådant för dem som är intresserade. Jag läser alla stora nättidningar, men även om jag har ett filter inbyggd, så kan jag inte utan att bli lätt upprörd, förstå vem som kan vara intresserad av Fadde Darwichs botox, magrutor på 3 veckor (betala för att få läsa artikeln) för att inte tala om allt Thomas Östros säger.
På den sensationellt positiva sidan, och en detalj i livet som inte kan fördärvas av vare sig tabloidskribenter eller Östros - tja, kanske Östros - har grannskapet utökat sitt antal med ett par dussin av det sötaste man kan tänka sig att få se. Ja, alpackorna är ute, nyfikna och goa för hela slanten. Hundarna reagerade med what the fuck is that? Men efter litet sniffningar och nyfiket nos mot nos, så konstaterade vovvarna att dessa kreatur var lika harmlösa som mullvaderna, som de plockar ur sina hålor till allas vår stora glädje. Ta del av detta, se här. Några bilder!








Blogg Topplista


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jamen kommentera gärna om Du tycker det är nödvändigt, roande eller bara för att Du är snäll.