onsdag 12 maj 2010

Dagen som inte borde ha existerat!

Hur dåligt kan en dag egentligen börja och vart bär det av sedan? Åkte till verkstaden för att få en sommarservice. Fick veta att jag skulle ha varit där igår! Besökte apoteket för att hämta ut mediciner. Glömde receptet hemma. Skrek mig hes åt Telias kundtjänst för telefonerna, bredbandet och TV:n funkar inte som de skall. Telia säger att de inte kan finna något fel. Tror de att jag sitter och ljuger för dem, eller? Konstaterade efter en stund att felet berodde på en av våra bärbara lurar och bort med den... vips, fungerar allt som det skall igen. Skall jag ringa och be om ursäkt för mitt dåliga uppförande? Tänkte på saken och trampade sedan i hundpiss... mitt ångerfulla humör byttes ut.
Jag är sur. Mest på mig själv och mitt jävla minne. 10% av Sveriges befolkning sover dåligt. Fair enough. Men vissa av oss sover aldrig eller bara med hjälp av medikament. Kognitiv beteendeterapi skall vara effektivt, men då sömnlösheten beror på smärta... ja, vad skall man göra? Lättare att ta sina piller och sova den tid det nu går att sova. Och sedan glömma saker, göra misstag och bli ännu mer sur på sig själv.

Det skulle allt sitta gott med en miljon eller två på banken, så misstänker jag att det skulle vara lättare att uthärda sömnlöshet, misstag, glömska och smärta. Jag vet inte, men detta är min gissning. Hur blir man rik? Inte genom att jobba, har jag konstaterat. Tipsvinst? Visst, men osannolikt. Arv? Jovars, men man kan inte gå omkring och hoppas på att päronen faller av pinnen. Dessutom har farsan lovat supa upp pengarna bara för att jävlas. Det gör han rätt i, njut så länge du kan.

En dag som denna borde man kunna bara glömma. När det har börjat så illa, så finns det bara några självklara saker kvar; Man blir ihjälregnad, jorden öppnar sig och Satan drar en ner till Gehenna, hundarna får rabies, bilen exploderar och radioreportrarna lär sig säga intervju och slutar skymfa språket med interjuv. Det vore väl nåt´?
Här följer billig humor (klicka för större bild):






Blogg Topplista

1 kommentar:

  1. Health pack är ju given! Att jag inte gjort den parallellen förr! Angående intervju, interjuv så trodde jag faktisk att det hette interjuv på svenska för än har jag inte hört intervju här....

    SvaraRadera

Jamen kommentera gärna om Du tycker det är nödvändigt, roande eller bara för att Du är snäll.