lördag 15 maj 2010

McDonalds gör det igen!

Helvete vilket liv det blev då McDånalds ertappades med slarv. Som om man trodde redan från början att 10-minutersgränsen och dagsfärsk sallad var det man alltid fick. Icke, och tro inte att det är bättre på andra restauranger. Det stora problemet är nog inte McD själv, utan konsumenterna som inte klagar då de märker att de fått slaskig sallad, sega pommes och sönderstekt kött. Är det den svenska, liberala, forgive-and-forget mentaliteten som visar sig, tro? Jag vågar mena att så är det. Då jag arbetade utomlands med bl.a. turister från hela jordbollen klagade amerikanerna, engelsmännen och tyskarna på nästan allt som de hade anledning att klaga på. Svenskarna i sammanhanget drog sig undan och åt den där skosulan till oxfilé, drack vattendrinken och nöjde sig med fettfrukosten som t.o.m amerikanerna rynkade näsan åt.

Själv är jag inte hemskt diskret och här följer en sann berättelse hur Eders Trogne blev arg på McFånalds:
Köpte en Big Mac i all hast i Södertälje på vägen hem. Tänkte att jag käkar den i bilen och lät den ligga tills jag var ute på motorvägen. Ja, ja, man skall inte äta då man kör, jag vet. Men det blev ingen matstund, för då jag öppnade skitet såg det ut som om någon suttit på den och släppt en rejäl rännefis över den. Jag drog in på en poliskontrollplats och fotade fanskapet. Sedan kastade jag den i vägrenen. Ja, ja, jag vet att man inte får skräpa. Om jag hade haft tid skulle jag ha åkt tillbaka, men istället formulerade jag i mitt icke alls stilla sinne ett klagomål medelst brev och ilskna bokstäver.
Jag påpekade att hamburgaren i fråga inte påminde om den matbiten som man bevisligen gjorde reklam för i text och bild, och att jag var mäkta missbelåten på dess utseende och avskyvärda konsistens. Jag menade att maträtten gjorde mig besviken på såväl innehåll som säljställe och att jag ämnade lämna krav på skadestånd, åtminstone ersättning för mina utlägg och anammad harm. V.g se bifogat fotografi som bevismaterial 1A.
Till min stora förvåning fick jag snabbt svar från högre ort var man mångordigt beklagade detta misstag och hoppades att min tilltro till den utmärkta maten på McDonalds inte rubbats av denna engångshändelse. Ansvarig personal har kontaktats och reprimander utdelats. Vänligen acceptera dessa vouchers som ersättning för kväljning, sveda och hunger och använd den med fördel i vilken av våra restauranger som helst. Värdesumma 300 kronor.
Ja, jag gick på plus i denna sak, men McD har sedermera varit på min shit-list, och kommer så att vara tills det växer öron på på min bordslampa. Den bästa maten får man hemma och även om jag inte är långsint eller har kort stubin (jo det är jag och det har jag) så skulle jag för höga nöjets skull vilja se om McD skulle tappa 50% av sin omsättning på stört. Det tycker jag de har gjort sig förtjänta av.

Blogg Topplista


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jamen kommentera gärna om Du tycker det är nödvändigt, roande eller bara för att Du är snäll.