torsdag 27 maj 2010

Saker jag inte vill höra talas om...någonsin mer!

Allvarligt talat, jag skulle inte lida ett dugg om jag aldrig mer skulle höra talas om:
- Victoria & Daniel
- Madde och hennes bekymmer
- Maria Wetterstrand
- Mona Sahlin
- Zlatan
- Schlagerfestivalen
Jag har visserligen förståelse för att pöbeln har ett intressen för dessa nyhetsmagneter, men jag skulle vilja en dag öppna nättidningarna utan att någon/något av det nämnda hoppar mot ögonen med kattstora bokstäver.
Men jag är trots allt glad. Jag fick bilen tillbaks från garantiverkstaden och om inte annat, så har säljaren lärt sig nu att om man ger garanti på bilen så är det vettigt att kunna stå för den beskrivning som man gav skriftligt vid köptillfället. Annars kan man drabbas av en envis Ahlgren - eller annan jobbig typ - som lovar all sorts olycka, skriftligt och verbalt, om alla "felen" inte åtgärdas till punkt och pricka. Till säljarens heder må sägas att han höll sit avtal och nu är en gammal fin Merca som ny igen.
- styrväxel
- hjullager fram
- bussning bak
- topplockspackning med slipning och hela kitet
- dieselpump
- farthållare
- spakcentral
- ny ECC
- all el med nya kontakter fixad
- alla lampor bytta
- ny regnsensor
Pris 46 papp. Jag klagar inte. Huruvida säljaren gör det må vara osagt, men då Jonas och jag hämtade bilen igår, så såg han lätt plågad ut. Dock var han mån om att jag blev nöjd, så i den meningen skall han ha en fjäder i sin hatt.

Blogg Topplista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jamen kommentera gärna om Du tycker det är nödvändigt, roande eller bara för att Du är snäll.